Szkolenia z zarządzania zespołem

Wspieramy menedżerów i liderów zespołów w rozwoju ich umiejętności oraz dostarczamy i uczymy korzystać z narzędzi, które porządkują priorytety i sposoby działania.

Szkolenia realizujemy w formie prelekcji, warsztatów oraz gier symulacyjnych.

Lider i menedżer - rozwój kompetencji

Lider potrafi przewodzić grupie, przekazywać grupie swoją wizję, wyobrażenie o przyszłości, pociągać swoją postawą i zaangażowaniem, budować spójny zespół, kreować właściwe przekonania. Zna także swoje mocne strony i ma świadomość tych słabszych.

Tematy szkoleniowe

  • “Wizja” i wartości zespołu
  • Style Zarządzania
  • Wprowadzanie do zespołu
  • Exposé oczekiwań i zasad współpracy
  • Motywacja zewnętrzna i motywacja wewnętrzna – analiza potrzeb pracowników
  • Inspirowanie („pociąganie”) zamiast „popychania”
  • Motywujące wyznaczanie celów
  • Udzielanie feedbacku
  • Delegowanie
  • Wzmacnianie zachowań – pochwała
  • Omawianie realizacji zadań
  • Korygowanie zachowania pracowników
  • Trudne informacje, trudne rozmowy
  • Role menedżerskie

Rola menedżera (wejście w rolę menadżera - lidera)

Tematy szkoleniowe

 

  • Krytyczny punkt przemiany ról – zadania do zrealizowania
  • Różnice w sposobie wykonywania pracy przez menedżera i pracownika
  • Normy Firmy – normy zespołu
  • Pierwsze spotkanie w nowej roli z zespołem
  • Budowanie relacji z przełożonym
  • Zarządzanie relacjami i otoczeniem
  • Sposoby wywierania wpływu na otoczenie
  • Psychologia zarządzania zespołem
  • Komunikacja zespołowa
  • Wyznaczanie celów i delegowanie zadań

Zdalne (wirtualne) zarządzanie zespołem

Tematy szkoleniowe

  • Wyzwania i różnice w zarządzaniu zespołem wirtualnym
  • Oczekiwania i potrzeby pracowników podczas pracy zdalnej
  • Zasady tworzenia zespołów wirtualnych
  • Proces formowania zespołu wirtualnego
  • Budowanie zaufania w zespole
  • Składniki budowania zaufania, źródła zaufania
  • CRISP – Model zarządzania w zespołach mieszanych
  • RASCI – Macierz odpowiedzialności w wirtualnych projektach
  • Poziomy wirtualnego delegowania
  • Monitoring vs. Kontrola – proces wirtualnego monitoringu
  • Narzędzia do pracy zdalnej z zespołem (MIRO, MURAL i inne)

Motywacja i zaangażowanie pracowników

Tematy szkoleniowe

  • Identyfikowanie i usuwanie demotywujących czynników
  • Metody do wzbudzania zaangażowania i motywacji w tym grywalizacja i piramida zaangażowania
  • Przywództwo emocjonalne
  • Docenianie osiągnięć, pożądanych postaw i działań pracowników
  • Odpowiedzialność
  • Delegowanie uprawnień
  • Udzielanie informacji zwrotnej – feedback

Rozwój pracowników

Oczekiwaniem każdego menedżera jest także zarządzanie takimi osobami, które aktywnie poszukują rozwiązań problemów, dążą do własnego rozwoju, samodzielności oraz odpowiedzialności w wykonywaniu powierzonych zadań.

Tematy szkoleniowe

  • Identyfikowanie i usuwanie demotywujących czynników w zespole
  • Metody do wzbudzania zaangażowania i motywacji w tym grywalizacja i piramida zaangażowania
  • Przywództwo emocjonalne
  • Docenianie osiągnięć, pożądanych postaw i działań pracowników
  • “Skalowanie” postępów pracownika
  • Sposoby przekazywania odpowiedniej wiedzy i umiejętności pracownikom (know-how)
  • Docenianie sukcesów pracowników
  • Zarządzanie zespołem rozproszonym i projektowym
  • Kształtowanie zespołu – rozwijanie i doskonalenia pracy zespołowej
  • Cechy Lidera Projektu
  • Budowanie relacji z Klientem, (właścicielem, inwestorem)
  • Typologia osobowości w praktyce
Dialog Możliwości

Kontakt:

Ul. Wolności 311/1

41-800 Zabrze