O tym jak rozkręcić lokalny projekt

A każdy to historia i każda historia to każdy z nas.

Od 2015 roku zacząłem przygodę ze swoim największym jak do tej pory życiowym projektem. Jednocześnie okazało się to jednym z najlepszych narzędzi marketingowych dla mojej agencji eventowej i marketingowej, dzięki której zyskałem o wiele więcej niż zwrot finansowy i czasowy.

Przez 5 lat udało się zgromadzić na samych tylko stacjonarnych i cyklicznych edycjach ponad 600 uczestników i ponad 40 prelegentów. Nie wliczając w to szkoleń, spotkań w ramach projektu np. w organizacjach, szkołach, uczelniach, mediach. A także osób, które zaczęły śledzić głownie moją osobę w mediach społeczenościowych. Wiąże się to z tym, że od samego początku starałem się przez swój projekt skupić na siebie uwagę i budować (wzmacniać) swój wizerunek. Co też udało się skutecznie zrealizować.

Przygotowania do projektu zacząłem od pomysłu i znalezieniu partnerów do projektu przekonując ich, że warto zainwestować w niego swoje zasoby (ludzi, pieniądze, czas i przestrzeń). Do działań projektu włączyłem również organizatorów i partnerów Klastra Biznesów Kreatywnych do, którego sam należałem.

Projekt odbywał się w różnych przestrzeniach jednak to Laboratorium Biznesów Kreatywnych oraz najstarsze kino na śląsku Kino Roma były tymi przestrzeniami, które nadały projektowi wiatru w żagle.

Jednak, aby odnieść lokalny sukces zastosowałem fuzję i synergię różnych narzędzi i metod do zwiększenia potencjału projektu oraz wzmocnienia jego marki i rozpoznawalności. Pamiętając, że jedno narzędzie i jeden sposób np. publikacje na fanpage nie będzie miało tak dużej siły jak skuteczne i przemyślane połącznie różnych działań.

Najważniejsze działania jakie podjąłem w celu rozwoju projektu:

  • Promocja w mediach nowoczesnych jak i tradycyjnych (wywiady, relacje, zapowiedzi w formie video i pisemnej) w mediach lokalnych. Nigdy nie kupowałem reklamy, zawsze przekonywałem, że warto ten projekt promować ze względu na jego idee. Na szczęście lubię pisać i opowiadać, dlatego za każdym razem udzielanie wywiadu, bądź opowiadanie o nim sprawia mi przyjemność.
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
  • Połączyłem idee projektu z ideą przedsiębiorczości lokalnej oraz działaniami z obszaru ekonomii społecznej co tylko wzmocniło przekaz, a także pozwoliło na budowanie zasięgu. A także pozwoliło na promocję lokalnych i ważnych działań.
  • Projekt promowałem zawsze przy innych swoich projektach (jeśli tylko była taka możliwość) np. podczas eventów, rozmów z partnerami biznesowymi i Klientami itd. Powiesiłem dla przykładu również duże (A0) plakaty promujące projekt w biurze, swojej salce szkoleniowej, tak, aby były one widoczne.
  • W ramach projektu opracowaliśmy również spójną identyfikację wizualną, która będzie dla tego projektu rozpoznawalna – charakterystyczna (plakaty, zaproszenia, grafika na media społecznościowe, podziękowania, dyplomy, wizytówki prelegentów, broszury, papier firmowy, pisma sponsorskie, materiały szkoleniowe, prezentacje).
  • Dodatkowo przeprowadzaliśmy zawsze kampanie hybrydowe – łącząc tradycyjną formę reklamy np. ulotki, plakaty, zaproszenia z reklamę w Internecie np. wysyłka mailingowa, reklama ADS (facebook i Google – tylko taką reklamę kupowaliśmy, choć większość środków była przekazana ze środków statusowych drugiego partnera projektu – Fajną Spłódzielnię Socjalną)
  • Pomogło nam również Multikino, które umieściło reklamę np. na Infotixach
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
  • Projekt rozszerzyliśmy o dodatkowe usługi np. szkolenia z komunikacji, networkingu oraz storytellingu i grywalizacji oraz sprzedaży. Łącząc się w tym celu z trenerami i mentorami. Była to synergia wspólnych działań. Firma, która wspierała organizację projektu Grantus była i jest ponad to ekspertem w pozyskiwaniu środków na rozwój działalności. To ona pozyskała środki na Klaster Biznesów Kreatywnych.
  • A także współorganizować wydarzenia wzajemnie siebie wspierając. Również te społeczne, a czasem i szalone jak Bieg Pluszaków 😉
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
  • Dialog Możliwości wspierał od samego początku działania społeczne, którym sam po części był. Był zapalnikiem również do innych projektów np. konferencji Pozytywne Zabrze. Osoby odpowiedzialni za jego realizację to osoby, które były uczestnikami i prelegentami wcześniejszych edycji.
  • W ramach projektu zacząłem przeprowadzać wywiady z naszymi prelegentami, które w obecnej sytuacji mam nadzieję jeszcze bardziej rozwinąć.
  • Głównym pomysłem na prelegentów było łączenie różnych doświadczeń zawodowych. Stąd za każdym razem kiedy ich zapraszałem mieszałem ich pod względem ról. I tak np. o komunikacji prelekcje na jednym Dialogu Możliwości opowiadał ksiądz prowadzący fundację, prawnik i przedsiębiorca z branży budowlanej. Początkowo była obawa, że taka rozpiętość sprawi brak zainteresowania. Okazało się to jednak świetnym pomysłem ponieważ projekt zaczął łączyć różnych ludzi, z różnymi doświadczeniami i o różnych zainteresowaniach. Powstał jeden wielki skuteczny, zmotywowany i zainspirowany wspólnymi rozmowami – wymianą inspiracji i doświadczeń networking. Ludzie zaczęli pomiędzy sobą realizować projekty, zapraszać się wzajemnie do swoich projektów. To było coś niezwykłego, ale i pięknego.
  • Projekt pozyskał również lokalnych sponsorów, którzy uwierzyli w jego misję i idee.
  • Zawsze i każde działanie jednak miało podstawową funkcję – zwrócić uwagę na projekt. Dlatego na materiał promocyjnych, także i tych realizowanych dla mojej agencji była wzmianka o projekcie np. na drugiej stronie wizytówki wraz z odnośnikiem do medium społecznościowego, bądź też na reklamie samochodowej – logo.
  • Aby przyciągnąć uwagę do projektu jak i samych uczestników w ramach projektu organizowaliśmy różne konkursy wręczając nagrody w postaci np. biletów na sztukę teatralną w Teatrze Nowym w Zabrzu.
  • Dialog Możliwości przeniósł się ze swoją wizją, ideą i doświadczeniem również w projekt Erasmus+. Usłyszano o nim na Ukrainie, Niemczech, Mołdawii i Armenii.

Dialog Możliwości to ludzie, a raczej wzajemna i coraz większa sieć relacji międzyludzkich. To przestrzeń, która nie tylko inspiruje, ale przynosi ze sobą konkretne zasoby wiedzy i umiejętności.

Dialog Możliwości pomimo trudnego czasu nabiera na sile i pączkuje jak kwiaty na wiosnę. Staje się piękną łąką – otwartości, relacji, wsparcia, pasji i aktywnego działania.

Dialog Możliwości to projekt mojego życia. Chciałbym poprosić Was o jego wsparcie. O szerzenie jego idei i wartości.

Najbliższym celem jest systematyczne dostarczanie wiedzy i inspiracji poprzez wywiady on-line z gośćmi z różnych obszarów. Projekt nigdy nie był zamknięty. Każdy kto ma wartość i chce ją dalej przekazać będzie mile witany. Nie ma nic lepszego niż ciągły rozwój.

A także strona internetowa, na której zamieszczane będą publikacje, wywiady, narzędzia i porady. Mapa pasji oraz baza ekspertów. Na, której będzie można zakupić konsultacje, szkolenia oraz materiały szkoleniowe. A także na, której będą publikowane na bieżąco wiadomości na temat ciekawych projektów oraz naszych aktualnych działań. Będzie to zatem połączenie bezpłatnej przestrzeni z serwisem z płatnymi materiałami. A część zarobionych pieniędzy chce docelowo przekazać zaprzyjaźnionym stowarzyszeniom i fundacjom, które także cały czas wspierają Dialog Możliwości.

W obecnej sytuacji projekt wywołuje pewną nostalgię pokazaną na środkowym zdjęciu. Wierzę jednak, że z Wami ten projekt będzie mógł się rozwijać, a my będziemy mogli tworzyć wspaniałą i bogatą sieć relacji dla dobra wszystkich. Bowiem Dialog Możliwości to nie monolog i niech każdy kto w nim uczestniczy wynosi z niego coś dla siebie.

Zatem zapraszam Was do niego serdecznie.

A jeśli macie pytania – pytajcie śmiało!

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x