Marketing doświadczeń odrzuca myślenie, że drogą do pozyskania przychylności Klientów czy też kandydatów do pracy jest naszpikowanie otoczenia przekazami perswazyjnymi -na szczęście!
Odrzuca schemat w, którym stosunek cena – jakość jest podstawowym wyznacznikiem sukcesu marki
Mówi o tym, że nie tyle liczy się cena czy jakość wykonania, co emocje, kultura i jej spostrzeganie
To dlatego Apple odnosiło sukces
Czyniąc z Klientów – ambasadorów marki
Decyzje zakupowe stały się pewnym rytuałem
A pozyskanie pracowników czymś więcej niż pozyskaniem jednostki do wykonywania czynności w określonej przestrzeni – Employer Branding!
Eventy – czymś więcej niż szalonym tańcem na stole
Marketing doświadczeń z marki tworzy styl życia – pisząc jej historię, którą ludzie wchłaniają jak seriale na Netflixie – Employer Brand Story!
To dlatego kochamy to robić!
Marka sprzedając styl życia tworzy przestrzeń, do której odbiorcy zacząć przynależeć np. do ludzi młodych, dynamicznych i kreatywnych…odważnych, kochających adrenalinę i wyzwania -Red Bull
Skuteczny marketing doświadczeń kreuje kulturę społeczności, w której najważniejszy staje się fakt kontaktu z marką i utożsamiania się z nią
