Typy graczy – uczestników gier

A jakim typem gracza Ty jesteś?

Projektując grywalizację bądź organizując event warto (a nawet należy) zwrócić uwagę na to kto będzie odbiorcą – uczestnikiem działań i komunikacji.

Rozróżniamy kilka typów graczy, których różni od siebie charakter oraz styl gry (komunikacji, działań, budowania relacji, realizowania misji itd.).

Poniższa grafika przedstawia prosty schemat i podział graczy na:

🎯 Zabójców – uwielbiają rywalizować, zdobywać.
Zrobią wszystko, aby zdobyć swój cel. Konkurencja jest zdecydowanie ważniejsza niż budowanie relacji. Uwielbiają brać udział w dynamicznych akcjach. W sprzedaży nazwalibyśmy ich hunterami.

🎯 Społeczników – uwielbiają interakcje z innymi graczami. Wybierają głównie gry towarzyskie po to, żeby nawiązywać relacje i poznawać nowych ludzi. Idealny typ do grywalizacji w mediach społecznościowych.

🎯 Odkrywców -najważniejszy jest dla nich stworzony świat przez twórców, namiętnie go odkrywają i interesują ich wszelkie szczegóły, lubią poszukiwać, drążyć i odnajdywać sekrety i znajdźki. Lubią poznawać kolejne poziomy gry bardziej od zdobywania kolejnych trofeów, odznak i rywalizacji z przeciwnikami.

🎯 Zdobywców – zwracają szczególną uwagę na tablice wyników, rankingi oraz osiągnięcie swoje i swoich rywali, z pasją kolekcjonują kolejne punkty i osiągnięcia.

Typy graczy - typologia uczestników gier
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x