Grywalizacja – jak skutecznie podnosić zaangażowanie.

Grywalizacja – jak skutecznie podnosić zaangażowanie.

Wprowadzenie

Grywalizacja to nie tylko zabawa, ale także narzędzie do zwiększenia zaangażowania i sukcesu w procesie sprzedaży i marketingu oraz innych obszarach jak choćby HR.

Jakie działania można wykorzystać?

Chcesz wzmocnić zaangażowanie w zespole?

Tablice Wyników i Odznaki

To narzędzie, które można wykorzystać np. do wizualizacji osiągnięć przedstawicieli handlowych, motywując ich do osiągania wyższych celów. Można je oczywiście dostosować do różnych wskaźników, tworząc zdrową rywalizację i budując ducha zespołowego.

🔑 Tablice wyników to jak mapa do skarbu – pokazują, gdzie jesteś i zachęcają do dalszego dążenia do kolejnych celów np. celów sprzedażowych.

Wyzwania i Zadania

Pozwalają wyjść poza rutynę i wzmacniają ochotę na podejmowanie przez społeczność aktywności. Zadania, które angażują i rozwijają umiejętności, mogą się świetnie sprawdzić w budowaniu i rozwoju zespołu, społeczności.

📖 W jednej z firm zostało zorganizowane wyzwanie związane z rozwojem umiejętności komunikacji “Praktyka łączy”. Pracownicy byli zachęcani, do dzielenia się swoimi technikami, które wykorzystują, a które im się sprawdzają na specjalnie do tego przygotowanych wspólnych spotkaniach. Nie tylko podniosło, to jakość komunikacji, ale i zwiększyło efektywność. Pomysły były zapisywane na tablicy Dobrych Praktyk, które łączą. A obok nich została również stworzona punktacja, po to, aby inni mogli dodawać w sposób symboliczny, efekty, jakie zostały uzyskane poprzez wykorzystanie konkretnych praktyk.

Punkty i Nagrody

Przyznawane za osiągnięcia, pomagają zwiększyć zaangażowanie, ułatwić mogą także śledzenie postępów.

🌟 Według badań przeprowadzonych przez SalesForce: wprowadzenie grywalizacji do procesu sprzedażowego może zwiększyć produktywność zespołu sprzedażowego o 20-40%.

🔑 “Punkty i nagrody nie tylko wzmacniają zaangażowanie, ale także kształtują kulturę, w której sukces jest widoczny i doceniany.” – John Smith, Ekspert ds. Motywacji Sprzedażowej.

Informacje Zwrotne

🔍 Według Harvard Business Review, przedstawiciele handlowi, którzy otrzymują regularne informacje zwrotne, osiągają o 12% lepsze wyniki niż Ci, którzy ich nie otrzymują.

🔑 “Budowanie pewności siebie poprzez docenianie mocnych stron jest jak podlewanie kwiatów sukcesu. Im bardziej dbamy o to, tym piękniej kwitną nasze umiejętności.” – Jane Doe, Specjalistka ds. Rozwoju Sprzedaży.

Społeczność i Zabawa

Tworzenie wspólnoty i wprowadzenie elementów zabawy m.in.: buduje pozytywną kulturę i integruje zespół.

🚀 Dane Statystyczne: Według badań Harvard Business Review, przedstawiciele handlowi, którzy angażują się w społeczność i uczestniczą w wydarzeniach zespołowych, osiągają o 23% lepsze wyniki.

🚀 Tip: Zorganizuj dla zespołu np. “Sprint Kreatywności” – dzień, w którym zespół pracuje nad nowymi pomysłami i działaniami, w bezpiecznej
i otwartej przestrzeni.

Więcej treści?

Zapraszamy do bieżącego śledzenia nas w mediach społecznościowych i na naszej stronie www.agencjalizard.pl

Zakończenie

Jeśli jesteś zainteresowany dowiedzeniem się więcej na temat naszych doświadczeń zapraszamy do kontaktu.

Podobał Ci się post? Będzie mi bardzo miło, jeśli go udostępnisz :)
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Dodaj komentarz

Dariusz Jaszcz

Dariusz Jaszcz

Zorganizuję dla Twojego zespołu najlepsze wydarzenie. Zapraszam do kontaktu.
Tel.: 518 292 001

Krótko o mnie

Zawodowo zajmuję się organizacją wydarzeń firmowych, prowadzeniem szkoleń ze sprzedaży oraz komunikacji, pisaniem treści oraz wystąpieniami publicznymi. A także design thinking,

 

Poprzednie posty

Bez kategorii
dariuszjaszcz

Jakich zwrotów nie używaj w sprzedaży

Wprowadzenie John Doe, ekspert ds. sprzedaży powiedział: „Czymś więcej, niż tylko słowami, komunikacja w sprzedaży jest mostem, który łączy nasze marzenia z rzeczywistością, sprawiając, że

Czytaj więcej »

Podoba Ci się mój kontent?

Zapisz się do mojego newslettera aby nie przegapić kolejnych wpisów

Scroll to Top